0

Retriitit

˜ RETRIITTI (< ransk. retrait, ’vetäytyminen’) Retriitin aikana opettelemme hengittelyä, kehon kuuntelua ja pysähtymistä – unohtamatta ihanaa, lempeää Hathajoogaa ja Äänimaljarentoutusta. Ulkoilemme kauniissa luonnossa, nautimme

Lue lisää »

Jooga

∼ Joogatunnillani opetellaan rentoutumaan, hengittämään, vahvistamaan ja kuuntelemaan omaa kehoa lempeän Hathajoogan keinoin. Rentoutuksessa käytän hyväksi maagisia Äänimaljoja. Tarvitset vain mukavan asun, maton ja filtin,

Lue lisää »

Äänimaljarentoutus

∼ Äänimalja on kaunissointuinen instrumentti, jota soitetaan joko hieromalla puisella kapulalla tai villasta huovutetulla iskimellä. Äänimaljojen lempeä ääni soi pitkään, ja niiden soinnut rentouttavat ja rauhoittavat.

Lue lisää »

Ah, Aamiainen

Breakfast

break=katkaista, fast=paasto, katkaista paasto.

 

Aamiainen siis katkaisee yönaikaisen paaston, joka voi parhaimmillaan kestää jopa 8-12 tuntia. Yön aikana keho korjaa vaurioita ja palautuu, siksi myös proteiinipitoinen iltapala on tärkeä. Mutta yhtä tärkeä, ellei tärkeämpi, on aamupala. Aamiainen täydentää energiavarastot, antaa voimaa ja pirteyttä päivään – käynnistää koneen.

 
 

Proteiinit, hitaat hiilihydraatit ja hyvät rasvat – niistä on energiset päivänstartit tehty.

 
 

Kaikille se aamiainen ei maistu, tai ei olevinaan ehdi sitä nauttia. Silloin herätään aikaisemmin tai otetaan maukkaammat vaihtoehdot kehiin. Esimerkiksi tällä Me Naiset- lehden ohjeella, tuorepuuro valmistuu yönaikana jääkaapissa. Sekoitat vain ainekset illalla valmiiksi mukaan otettavaan kulhoon ja nappaat sen aamulla matkaan mukaan jääkaapista. Tai surrautat smoothien, johon voit laittaa kaikkea maistuvaa; pakkasesta marjoja, hedelmiä (itse pakastan yliruskeiksi menneet banaanit viipaleina, niin niitä on helppo lisätä smoothien joukkoon), maitoa, rahkaa, mehukeittoa, kasviksia, kauraryynejä, leseitä, pähkinöitä, tai mitä vaan maistuvaa.

 

 
 

Ja taas niille joille aamiainen maistuu, on taivas rajana. Oman mieltymyksen ja ruokavalion mukaan nautitaan.

 
 

Mun arkiaamiainen on aina samanlainen ja samalla kaavalla, muuten menee koko päivä ja varsinkin aamu sekaisin. Kaurapuuroainekset haudutuskattilaan, jossa se ihan itsekseen muheutuu noin vartin. Sillä aikaa tee hautumaan inkiväärin kera, mustikat lautaselle sulamaan. Tässä välissä hoituu meikkaus ja hiusten laitto ja kas, puuro onkin jo valmis. Sekaan puuron ja mustikoiden kanssa raejuustoa, jotta tulee myös proteiinia. Joskus raejuustoa vähän vähemmän ja herkuttelen keitetyllä kananmunalla, joka onkin aikamoinen proteiini- ja terveyspommi. Vielä huikka terveyttä vahvistavaa Inkivääriryyppyä. Päivä voi alkaa!

 

 



 
 

Temppelin koneisto on käynnistetty, energiavarastot täytetty ja sokerit kohdillaan.

 
 

 

Viikonloppuisin tai vapaapäivinä aamiainen saakin ihan toisenlaisen merkityksen. Silloin, otetaan aikaa nautiskeluun ja annetaan myös silmälle ruokaa. Katetaan kauniisti ja runsaasti, otetaan myös hieman herkkuja pöytään. Tuoremehu puristetaan itse appelsiineista, loihditaan munakasta, paistetaan croissantit. Ja juhlapäivinä aamiainen venytetäänkin juhlavaksi brunssiksi, jolloin voidaan jopa kuohujuoma poksauttaa!

 

















 
 

Elämän ihania nautintoja, uuden päivän alkuja..

 

 

Mahtavaa Viikkoa!

 

 
Lue myös:
5 vinkkiä pirteään päivään!
Inkivääriryyppy – skippis terveydelle!
 
 
 

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!